maanantai 2. marraskuuta 2015

Taloyhtiön viestinnän mittaaminen


Taloyhtiön viestinnälle voidaan asettaa mitattavia tavoitteita, joiden saavuttamista on hyvä seurata. Taloyhtiön viestinnässä yhtenä tavoitteena voi esimerkiksi olla asukaiden tyytyväisyyden kasvu toteutuneeseen viestintään tai näkemykset asumisviihtyvyydestä.

Jotta  muutoksia tyytyväisyyteen voidaan arvioida, on hyvä tehdä lähtötasokartoitus. Asukkailta ja osakkailta voidaan muutamalla kysymyksellä selvittää mielipidettä tämän hetkiseen tilanteeseen ja kysyä myös toiveita ja ideoita siitä, missä viestinnän osalta nähdään kehittämistarpeita.

Jatkossa asukkaiden ja osakkaiden tyytyväisyyttä viestintään voi mitata keräämällä esimerkiksi vuosittain palautetta vaikkapa paperilla palautettavalla lomakkeella. Tällöin saadaan tavoitteiden saavuttamisen arvioimista varten tutkittua tietoa.

Muitakin mittareita viestinnälle voidaan asettaa. Niidenkin osalta on hyvä tarkastella nykytilaa ja haluttua muutosta, jotta tavoitteet olisivat realistisia saavutettaviksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti