lauantai 17. lokakuuta 2015

Taloyhtiön viestinnän suunnittelusta

Viestintää pidetään usein organisaatioiden tukitoimena. Viestintä voidaan nähdä myös strategisena osana organisaation  tai esimerkiksi taloyhtiön toiminnassa.

Silloin kun viestintä ja viestinnän suunnittelu otetaan kiinteäksi osaksi kokonaisuuden suunnittelua saadaan paremmin tuloksia, kuin jos viestintä nähdään erillisenä, vain tarpeen vaatiessa palvelukseen kutsuttavana toimintona.

Taloyhtiössä, esimerkiksi, on säännöllisesti vuosittain toistuvia tapahtumia, joihin useimmissa taloyhtiöissä onkin vakiintunut viestintätapa ja valitut kanavat. Yhtiökokoukset ja talkoot ovat varmasti useimmiten niitä asioita, joista taloyhtiön vastuuhenkilöt viestivät osakkaille ja asukkaille.

Viestintä taloyhtiöiden sisällä voi olla kuitenkin tätä minimiä laajempaakin. Viestinnän suunnittelua aloitettaessa kannattaakin ensin pohtia ainakin viestinnän

  • tavoitteita
  • osaamista ja resursseja
  • kohderyhmiä ja millä viestinnän kanavilla heidät tavoittaa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti